مقدمه پرورش قارچ

قارچ می تواند مکمل بسیار مناسبی در کنار دیگر مواد غذایی باشد. آنچه قارچ را از دیگر سبزیجات متمایز می کند طعم و بوی مطبوع، میزان قابل توجه پروتئین گیاهی قابل جذب، غنی بودن از نظر املاح معدنی، فسفر فراوان، مجموع ویتامین های گروه B، کالری و چربی اندک، فراوانی آهن و اسید فولیک موجود در آن می باشد. قارچ ها موادی هستند که قند، کلسترول و فشار خون را تنظیم می کنند درنتیجه مصرف آنها برای بیماران دیابتی، بیماران قلبی و مبتلایان به فشار خون بسیار مفید خواهد بود یکی دیگر از مهم ترین خواصی قارچ های خوراکی ضد تومور ( ضد سرطانی ) بودن آنهاست. مصرف قارچ خوراکی باعث افزایش مصونیت بدن در برابر بیماری ها می شود و همچنین به علت تولید کالری اندک مصرف آن به افراد چاق توصیه می شود. قارچ ها غذای سالم و مناسبی برای تمام سنین هستند.
برای اینکه تمام مواد مغذی از مواد غذائی به بهترین صورت جذب شوند، نیاز به ویتامین های گروه B می باشد. قارچ یک دسته از این ویتامین های سوخت و ساز را تأمین می کند. هر سلول در بدن ما به ویتامین موجود در قارچ نیاز دارد تا بتواند انرژی کسب کند. وظیفه بیوتین موجود در قارچ در سوخت و ساز بدن این است که انرژی را آماده نگه می دارد و اسید فولیک در سوخت و ساز پروتئین و مواد اصلی ژن ها نقش مهمی را بازی می کند. خانم ها بطور متوسط ۹۰% مقدار ویتامین توصیه شده را دارا می باشند و بندرت یک زن اسید فولیک را به اندازه لازم جذب می کند. بنابراین برای حل این مشکل بایستی خانم ها در رژیم غذائی خود غالباً از قارچ استفاده کنند.
معمولاً قارچ را بایستی فقط بصورت پخته میل کرد. چون که قارچ ها آلوده به موادی هستند که فقط در اثر پختن از بین می روند. ولی قارچ هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می شوند، می توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *